Meget nyt hos Telmore – ny organisation, ny marketingchef, ny kommunikationsplatform og et egentligt payoff.
Faktisk er teleselskabets unge bureau – Vice, der var et umiddelbart overraskende valg forrige sommer – nærmest at betegne som rutineret i denne sammenhæng.
I dag lanceres – med Telmores største kampagne længe – platform og et payoff, Mere end snak, som Telmores marketingchef Marc Østerskov introducerer således:
”I 2015 havde 73 pct. af alle danskere en smartphone. På samme tidspunkt i år er andelen oppe på 83 pct. Vi føler os nøgne uden vores mobil. Og hvad bruger vi den til? Mere end snak. Indsigten er at tale er nede på 5. pladsen over de mest brugte funktioner blandt smartphone-ejere.”
Til Telmore fra Fritz Hansen
Marketingchef Marc Østerskov kom til Telmore i august fra Fritz Hansen, hvor han var International Market Manager. Og i begyndelsen af året ændrede TDC struktur, der gjorde Telmore til en del af Online Brands – med betydeligt større autonomi til det enkelte brand på marketing.
Mere end snak markerer også en nyhed:
”Telmore har ikke haft et payoff længe. I grunden synd, for det favner jo netop brandet. Og Mere end snak fortæller noget om de brugssituationer, som den nye kampagne tager afsæt i,” siger Marc Østerskov og uddyber:
”Det er samtidig vores løfte – både eksternt og internt. Mere end snak lægger op til handling fra vores side. Og nok så væsentligt; det favner alle vores produkter.”
Bureauet bag kommunikationsplatformen og payoff’et er Vice. Bureauet – rundet af den internationale mediekoncern målrettet 18-34 årige – var det usædvanlige valg, da Telmore forrige sommer lancerede Telmore Play, der havde hele 12 indholdstjenester inkluderet i abonnementet.
Genvalg til bureauet
Det er således genvalg til bureauet, men der skulle drejes på nogle haner op til den aktuelle kampagne:
”Vi er meget tilfredse med Vice. De har gjort det godt, og de er fantastiske til content. Men kommunikationen har været en anelse ekskluderende. Vores målgruppe er ’unge voksne’, 20-40 år – men vi er til for hele Danmark, og vores nye kommunikation tager udgangspunkt i brugssituationer, som de fleste kan se sig selv i – ikke personer,” siger Marc Østerskov.
Med dette afsæt tilbragte Telmore og Vice to uger – i ren optagetid – på landevejen – ”ud af Kødbyen,” som marketingchefen formulerer det.
”Opgaven til Vice gik ud på at producere content til ca. et år. Det rulles ud – med Mediacoms bistand – på en lang række platforme, men ikke print og outdoor. Vi er et online brand, og vi har desuden ikke kunnet få det til at fungere tilstrækkeligt godt på outdoor,” siger Marc Østerskov.
Åbningsfilmen, der kan ses herunder, tager fat i en håndfuld situationer, hvor smartphonen bruges til Mere end snak. På tv afsluttes filmen med taktisk budskab, mens de enkelte situationer foldes ud på YouTube.
Telmore – TVC:
https://www.youtube.com/watch?v=WtPuA1ufBUs
Telmore – Bio
https://www.youtube.com/watch?v=Unib6Uv54sY