Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Iværksætter vil med 4 mio. kr. i hånden og hjælp fra Wupti-direktør gøre pakkerejser billigere for forbrugeren og udkonkurrere rejsebureauer.

Pakkerejser kan blive 20-30 procent billigere for forbrugerne, hvis portalen Yaneeda.com får succes.

Iværksætter Hasse Hunskjærs ide er at overfløddiggøre et mellemled. I dag vil en pakkerejse som sammensættes af et firma i f.eks. Japan, blive solgt via et dansk bureau, som typisk lægger 20-30 procent på pakkens pris, siger Hasse Hunskjær til Børsen.

Grunden er, at den danske forbruger skal kunne købe gennem et firma, der er medlem af Rejsegarantifonden.

Yaneeda.com, der er medlem af Rejsegarantifonden vil lade forbrugeren købe sin pakkerejse direkte fra operatøren i Japan.

”Operatøren i Japan kan så lægge sin pakke ind på min portal, hvor han får et login. Han betaler mig et beløb, hver gang han får en forespørgsel fra en dansk kunde. Og hvis rejsen rent faktisk bliver solgt, betaler han yderligere et beløb,” siger iværksætteren til avisen.

Hasse Hunskjær har netop fået 4 mio. kroner i lån og investering af Nupark Accelerace og samtidig er tidligere Wupti-direktør Claus Kristensen blevet tilknyttet virksomheden.

Hasse Hunskjær vil gøre sin virksomhed kendt ved at ’lave markedsføringssamarbejde med forskellige medier’.

Børsen Digital, bagsiden

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club