Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

e-Handelsprisen vil nu belønne virksomheder, der har været gode til at udnytte search til synlighed og trafik.

Søgemaskiner er blevet et nøgleværktøj for e-butikker til at skabe synlighed og målrette kundekontakten. Det gælder både for søgemaskinernes “naturlige” resultater og for Google AdWords og andre annoncer.

Det er derfor e-Handelsprisen nu indfører search marketing som en kategori.

Search prisen uddeles i to kategorier. En for små virksomheder, det vil sige med 1 til 10 ansatte og mindre end 10 mio. kr. i omsætning. Og en for store virksomheder.

“Search prisen gives til den e-handelsvirksomhed, som bedst har udnyttet search marketing til at skabe synlighed, relevant trafik samt har formået at udnytte dette til at understøtte virksomhedens forretning bedst mulig”t, siger direktør Morten Kamper, FDIH og fortsætter:

“Top of mind har altid været centralt i markedsføringen. Når kunderne skal vælge en vare, har de oftest en præference, og produktet med godt ry og højt kendskab kommer i indkøbskurven.

På nettet skal du imidlertid først finde en forretning, der har varen. Selv om en søgning giver 5.000 hits, vil de fleste forbrugere kun se på de allerøverste hits. Derfor er der så megen fokus på at komme i toppen af siden, når forbrugerne søger svar på deres behov”.

Kåringen sker 2. april 2009 ved et arrangement på Børsen i København.

Fakta om prisen

Kategorierne i e-Handelsprisen ’09 er:

  1. Danmarks bedste e-handelsvirksomhed 2009

    e-Handelsprisens hovedpris: Den e-handelsvirksomhed, der gør det allerbedst på nettet i forhold til at understøtte brugeren hele vejen gennem købet og inddrage brugeren bedst muligt gennem innovativ tankegang og usability.
  2. Bedste udenlandske e-handelsvirksomhed

    Den udenlandske e-handelsvirksomhed med hovedkontor i udlandet, der har størst succes med at sælge produkter og services online. Virksomheden skal være klart synlig i Danmark, og det skal være muligt at købe eller bestille produkter og services online.
  3. Bedste e-handelsvirksomhed B2C (små virksomheder)

    Den e-handelsvirksomhed som med størst succes sælger produkter og services online til forbrugersegmentet.
  4. Bedste e-handelsvirksomhed B2C

    Den e-handelsvirksomhed som med størst succes sælger produkter og services online til forbrugersegmentet.
  5. Bedste e-handelsvirksomhed B2B (små virksomheder)

    Den e-handelsvirksomhed som med størst succes sælger produkter og services online til businesssegmentet.
  6. Bedste e-handelsvirksomhed B2B

    Den e-handelsvirksomhed som med størst succes sælger produkter og services online til businesssegmentet.
  7. Search prisen (små virksomheder)

    Den e-handelsvirksomhed som bedst har udnyttet search til at skabe synlighed, relevant trafik samt har formået at udnytte dette til at understøtte virksomhedens forretning bedst muligt.
  8. Search prisen

    Den e-handelsvirksomhed som bedst har udnyttet search marketing til at skabe synlighed, relevant trafik samt har formået at udnytte dette til at understøtte virksomhedens forretning bedst muligt.
  9. Bedste finansielle e-handelsvirksomhed

    Den bedste finansielle e-handelsvirksomhed som henvender sig til forbruger og/eller business segmentet og hvor forretningen klart understøtter online salg og service. Dette kan således være alle typer finansielle virksomheder fra forsikringsselskaber over banker til finansieringsselskaber.
  10. Fra offline til online prisen (små virksomheder)

    Den bedste e-handelsvirksomhed som har forstået at integrere online fænomenet i den traditionelle offline forretning.
  11. Fra offline til online prisen

    Den bedste e-handelsvirksomhed som har forstået at integrere online fænomenet i den traditionelle offline forretning.
  12. Markedsprisen (små virksomheder)

    Den bedste e-handelsvirksomhed hvor brugerne kan købe og sælge produkter til andre brugere.
  13. Markedsprisen

    Den bedste e-handelsvirksomhed hvor brugerne kan købe og sælge produkter til andre brugere.
  14. Føde- og dagligvarevareprisen (små virksomheder)

    Den bedste e-handelsvirksomhed hvor der kan købes eller bestilles føde- og dagligvarer online.
  15. Føde- og dagligvareprisen

    Den bedste e-handelsvirksomhed hvor der kan købes eller bestilles føde- og dagligvarer online.

Derudover uddeles tre specialpriser, Juryens specialpris, Æresprisen og Brugerprisen.

Tilmelding til konkurrencen foregår online på www.ehandelsprisen.dk.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club