Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Henrik Brandt har valgt at stoppe som CEO for Royal Unibrew, og afløseren kender ølmarkedet indgående.

At Henrik Brandt har gjort det godt som CEO for Royal Unibrew kunne man læse på aktiekursen i går. Meddelelsen om, at han stopper udløste et kursfald på omkring 8 pct.

Til gengæld bliver han erstattet af en mand med indgående kendskab til markedet. Jesper B. Jørgensen er godt nok fundet hos den tyske industri-virksomhed Knauff, hvor han har været de sidste fem år.

Men han kom til Knauff fra en 15 år lang karriere hos Carlsberg, hvor han sluttede med i godt fire år at være CEO for Carlsberg Danmark.

Men sådan at skifte til den gamle rival anfægter ikke Jesper B. Jørgensen.

“Jeg ved ikke om det er så specielt. Det er nogle dygtige mennesker og nogle gode brands, og jeg glæder mig til at være en del af det team, der skal udvikle dem. Jeg kender konkurrenten indefra og det er jeg sikker på ikke bliver en ulempe for mig,” siger Jesper B. Jørgensen til Berlingske.

Tilløbet er umiddelbart langt. Jesper B. Jørgensen tiltræder sit nye job senest d. 1. juni, som det fortælles.

Så umiddelbart ligner det business-as-usual i en god periode endnu – også for de bureauer, som er i gang med projekter for Royal Unibrew. Det gælder f.eks. Bates Y&R og Advice.

Henrik Brandt får en god portion roser med fra selskabets bestyrelsesformand, Kåre Schultz. Hans plan er fremover at fokusere på bestyrelses- og rådgivnings-arbejde.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club