Ny smartphone-indsats. Målgruppe: Alle

Peter Engholm
25@mail.dk

Digitalbureauet Konstellation vandt en bureaukonkurrence om at udvikle en smartphone-sektion for teleselskabet 3 – og var alt andet end begrænsende i sit valg af målgruppe.

Når du træder fysisk ind i en butik, vil den gode ekspedient hurtigt få skudt sig ind på dit udgangspunkt og dine behov. Det samme skal være tilfældet med en såkaldt intelligent smartphone-sektion på 3’s hjemmeside.

Digitalbureauet Konstellation står bag sektionen, som 3 afholdt en bureaukonkurrence med tre bureauer om.

“Briefen var at skabe en sektion, der kan inspirere og uddanne smartphone-brugere. Men hvem skal vi tale med? Vi mente, at svaret var “enhver” – både de, der ikke har smartphone endnu, og de, der allerede har én, uanset brugerniveau. Vi har erfaringer med beregnere og profileringer, fordi den bedste form for reklame er et effektivt værktøj,” siger Thomas Pries, partner og kreativ direktør i Konstellation.

Med både begyndere og superbrugere inden for smartphones gik man efter et site, hvor indholdet tilpasser sig brugerens vidensniveau. Det intelligente ligger i, at brugeren angiver sit niveau, der sikrer, at 3 altid taler i øjenhøjde – vel at mærke, naturligvis, hvis brugeren er intelligent nok omkring sit eget niveau.

Til uindviede er der en nyudviklet sammenligner af smartphones. Et måske uoverskueligt valg for mange, der ender med at spørge venner eller familie. Deres anbefalinger vægter altid højere end producenters beskrivelser og eksperternes reviews, når man er i en købsproces, og da vennerne jo er på Facebook, har sammenligneren en Facebook-integration. Her kan man lave en afstemning og få vennernes meninger og kommentarer.

“At vi er glade for 3 som kunde, giver sig selv – men det er en god kunde, fordi vi får mulighed for at kombinere det kreative med det tekniske. Og tilsætte det en god portion rock’n’roll,” siger Thomas Pries.