Af FiG

Sport One Danmark melder om fremgang oven på at have lagt en ny strategi.

Et sponsorat skal helst være andet og mere end blot at få eksponeret sit navn, hvis det for alvor skal være effektivt.

På det grundlag har Sport One Danmark, der ejes af Team Danmarks og Danmarks Idrætsforbund/Danmarks Olympiske Komite, i 2013 lagt en ny strategi.

Det bærende element i den nye strategi er udvikling og implementering af partnerskaber mellem idrætten og udvalgte erhvervsvirksomheder. På baggrund af en bred og dybere forståelse af virksomhedernes behov tilbyder Sport One Danmark et partnerskab med fokus på at skabe effekt for begge parter.

Den strategi har også omfattet en organisatorisk ændring, hvor medarbejderstaben er blevet reduceret – men nu melder Sport One Danmark, at fokuseringen på salg og markedsføring af partnerskaber og individuelt tilpassede løsninger har vist sig at bære frugt.

I andet halvår blev der indgået aftaler med 5 nye partnere. Den gode tendens er fortsat ind i 2014, hvor der indtil videre er budt velkommen til yderligere 2 partnere.

“Det betyder, at vi samlet set har 12 partnere, som er det højeste niveau nogensinde på et tilsvarende tidspunkt i den firårige OL-periode. Det understreger også den store interesse i dansk erhvervsliv for at være med til at kæmpe for guld til Danmark frem mod Rio 2016,” skriver Sport One Danmark i en pressemeddelelse.

Det betyder, at firmaet nu forventer markant at forbedre det beløb, som genereres i indeværende firårsperiode (2013-2016). I en periode, hvor sportmarketing markedet generelt er stagnerende forventes væksten i perioden at blive min. 30-40 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club