I godt halvanden måned har Danmarks nye teleselskab, Plenti, talt ned på sit site og sigtet mod 1. april.
Men allerede i dag, godt 14 dage ’før tid’, går selskabet ud med sit produkt, som det selv kalder revolutionerende, og som markedsføres med et massivt tryk.
”Kald det en baglæns aprilsnar. Vi har talt ned, men bevidst ikke kommunikeret en lanceringsdato. Vi tager markedet på sengen, og da markedet er søvnigt, og konkurrenterne sover, så er det ikke en umulig øvelse,” siger Plentis medstifter og adm. direktør, Peter Mægbæk.
Plenti går ud med ét produkt – og ét produkt alene, men det er til gengæld også omfattende:
”Vi vil gerne punktere tele-lingo’en, der fokuserer og flytter rundt på taletids-timer og gigabyte. Det gør vi med fri tale og frit data. Så er der ikke meget mere at tale om i dén retning,” siger Peter Mægbæk.
Til gengæld vil han gerne tale om dét, som teleselskabet har lovet fra begyndelsen; ’Adgang til masser af digitale tjenester’.
”Vi giver med et Plenti-abonnement til 199 kr. om måneden fri adgang til alle Allers og alle Egmonts digitale magasiner. Det drejer sig om mere end 60 magasiner i alt. Dertil kommer de digitale betalings-universer fra både Ekstra Bladet (Ekstra, red.) samt Berlingske. Der bliver også adgang til Mofibos 43.000 bøger og lydbøger,” siger Peter Mægbæk.
Han tilføjer:
”Plenti har også en analog – og næppe mindre likeable – feature med abonnementet; Fri adgang til Tivoli i København.”
Plenti markedsfører sig også på tv. Mens vi venter på filmen, er her dagens print …
Peter Mægbæk var i sin tid med til at stifte Fullrate, og Plentis anden stifter, Morten Strunge, var med til at stifte Onfone. Begge teleselskaber blev solgt i store handler til TDC, og begge havde inden da – særligt Onfone – profileret sig kraftigt med sin markedsføring.
Nu er det så Plentis tur. Revolt er, som Bureaubiz beskrev i fredags, bureauet på kampagnen, og mediabureauet på den store kampagne?
”Hverken Morten eller jeg er den store fan af mediabureauer, så vi handler direkte med nogle få store partnere. Det har vi god succes med, og vi er glade for at have partnerne tæt på os,” siger Peter Mægbæk.
Kampagnen vil på klassisk massekom-vis især kunne ses på tv og outdoor, suppleret med print.