Det er efterhånden nogle år siden, at Co+ sagde farvel til fullservice-ambitionen til fordel for en strategi om at være lead agency. Det kalder på relativt få kerne-medarbejdere suppleret med mange freelancere, men bureauet – der i snit havde 19 medarbejdere sidste år – har i år udvidet den faste stab.
”Vi har fået mange nye branding-projekter, særligt i udlandet. Det kalder på flere hænder og hoveder – indtil videre fire nye fuldtidsansatte, både i den kreative afdeling og i accountafdelingen,” siger Peter Kastrup-Misir, der er adm. direktør i Co+.
Han var i 10 år strategisk direktør på bureauet, indtil han for 2 år siden også blev adm. direktør. Nu er ledelsesopgaven blevet større, og det har gjort det nødvendigt at give strategi-stafetten videre.
”Vores seneste ansættelse – og ny Strategic Director – er Kiki Schjølin. Hun kommer fra DDB, hvor hun var Strategic Planner. Kiki var indenda hos Co+, hun er erfaren med vores processer, hvorfor det er naturligt at få hende tilbage igen,” siger Peter Kastrup-Misir.
Han tilføjer
”Kiki Schjølin bliver ansvarlig og lead på strategiafdelingen med seks medarbejdere. Ansættelsen ændrer ikke på min egen kundekontakt, men den giver mig mulighed for at bruge mere tid på administration.”
Blandt de nye kunder hos Co+ er verdens største fiskeolie-producent, islandske Lysi. Her er man nu i gang med et internationalt corporate branding-projekt.