https://www.youtube.com/watch?v=1bl2VTKgnxI
Taxa-konceptet i Uber er nyt herhjemme, og det er bureauet, som Uber har entreret bestemt også.
En ny reklamefilm, der skal øge kendskabet til Uber – og skaffe både flere passagerer og chauffører, er skabt af CphLive, der endnu ikke har afsluttet sit første regnskabsår.
Men CphLive er ikke valgt på grund en eventuel ungdommelig tilgang:
”Vi ville have et hold, der kunne levere hele pakken. Lige fra idé til den færdige produktion havde vi brug for nogen, der kunne arbejde selvstændigt og som turde tage den rigtige beslutning,“ siger Mikkel Jensen, der er chef for Ubers marketingafdeling i Danmark.
CphLive har skrevet, instrueret og produceret filmen, hvor musikeren Kato henter et par uvidende fans på en restaurant og kører dem til koncert i skjult kamera-stil.
Frederik Juulstrup, creative director og partner i CphLive, siger om filmen, der også kan ses på Facebook:
”Uber kom med idéen om at bruge Kato som chauffør. I samarbejde med Sony Music og Katos team fandt vi to af hans fans, som skulle til koncerten i Vega. Dem fulgte vi så med skjult kamera, da de var ude og spise inden koncerten. Filmens omdrejningspunkt ligger i overraskelsen, når de ser hvem, der stiger ud af den ekstra store Jaguar XJ LWB. Vi får en god og meget dansk reaktion fra de to piger, der dog efter koncerten er helt ekstatiske over oplevelsen.”
Han tilføjer:
”Vi er tiltalt af konceptet i, at man ikke ved, hvem man bliver hentet af, men at det kan være et potentielt eventyr, der starter, når man bestiller en Uber, Vi kan også godt lide, at Uber er den ”frække dreng” i klassen, der tør stille sig op mod branchen og gøre tingene på en anden måde, end man er vant til.”
CphLive har på kort tid fået (så forskellige) kunder som PWA World Windsurfing Tour, medicinalkoncernen Boeringer Ingelhiem, Ligestillingsministeriet, European Bartender School, Red Bull og CPH:DOX.