Af Peter Engholm 25@mail.dk

Verdenspremiere: Når Telenor og Microsoft i næste uge lancerer et nyt samarbejde, er det bl.a. med et dramatisk afsæt: At huset brændte hos medarbejder fra Telenor-bureauet &Co.

Telenor har lanceret tiltagene Storm 1.0 og Storm 2.0 – med fokus på hhv. netværk og service – og nu følger, måske ikke så overraskende, Storm 3.0. Men denne gang med en regulær verdenspremiere via et samarbejde med Microsoft. Og med en bureaupartner i spil på en noget usædvanlig måde.

Alle Telenors ca. 600.000 privatkunder får hver 100 GB lagerplads uden beregning. For de ca. 100.000 familiekunder er der 1000 GB lagerplads at hente samt fri adgang til alle Microsofts Office-programmer, hvad enten det er on- eller offline, og mobil, tablet eller smartphone – uanset styresystem.

Det er første gang, at Microsoft tilbyder sin Office-pakke som en del af et teleabonnement. Lagerpladsen er Microsofts storage-tjeneste OneDrive.

Og netop lagerpladsen blev præsenteret med et dramatisk – og bureau-relateret – afsæt på dagens pressemøde på Hotel d’Angleterre i København. Telenors adm. direktør, Marek Slacik, har hentet en del af inspirationen til Storm 3.0 via denne historie:

”Huset brændte hos en medarbejder på vores bureau &Co. Vedkommende mistede alt indbo. Forsikringsselskabet betalte, hvad det skulle – men alle filer var tabt. Et livs minder med billeder var væk, og personen måtte rundt til venner og familiemedlemmer for at genskabe et familiealbum.”

Marek Slacik fortsatte:

”Behovet for storage er udtalt – og det gælder naturligvis også, uden at et hus brænder.”

Oven på denne usædvanlige måde at bringe sin bureaupartner i spil gik Telenor-direktøren mere traditionelt til værks – ved at henvise til undersøgelser, der understreger danskernes behov for online-lagerplads. 

Udover &Co som strategisk og kreativt bureau benytter Telenor sig af OMD som mediabureau og Wunderman som digitalt bureau.

OneDrive og Office 365 med Telenor lanceres så småt i næste uge, og den kommende kampagne henter don’t tell it, show it-elementet fra Storm 1.0 (der samlede 200 mennesker fra hele landet til en mobil-fremførelse af Æblemand) og familie-elementet fra Storm 2.0.

”Ligesom ved lanceringen af Fri+ Familie er målet med den nye familiekampagne at skabe en iøjnefaldende og produktforklarende film, der slår et slag for enkelthed og convinience. Altså at vise, hvad 1 terabyte lagerplads og Microsoft Office kan bruges til,” siger marketingchef i Telenor, Michael Gamst.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club