Nyansat PR-manager får ansvar for sociale medier

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Dansk firma med international position har valgt PR-vejen – også til håndteringen af sociale medier – og oprettet en afdeling gennem to nyansættelser.

Sociale medier fylder stadigt mere i opmærksomheden hos firmaer. spørgsmålet er, hvordan man skal håndtere dem og hvem der skal hjælpe.

Forleden kunne tøjgrossisten Vernon Sport, der sælger en række internationale brands, fortælle om succes med en social media strategi – håndteret af virksomheden selv, hvor den samme person er ansvarlig for både marketing, pr og sociale medier.

Nu fortæller danske Seeland International, der er Europas førende producent af jagttøj og jagtudstyr, at man har etableret en PR-afdeling, som også sigter mod de socale medier.

Firmaet har foretaget to nynasættelser. John Thorup er ansat som PR-manager og Morten Brockmeyer er ansat som PR-coordinator.

De skal sammen varetage Seeland Internationals presseaktiviteter internationalt og bidrage til udviklingen af virksomhedens to brands Härkila og Seeland. De skal tillige udvikle virksomhedens sociale mediestrategi og varetage implementeringen af denne.

John Thorup (47) kommer fra en stilling som PR-konsulent hos Discus Communications og har tidligere bl.a. siddet som tekstforfatter og konceptudvikler på reklamebureauerne Relevans, Nybroe og Thorup Kommunikation.

Morten Brockmeyer (28) har tidligere været ansat som kommunikationsansvarlig hos Dansk  Skytte Union og kommunikationskonsulent hos Team Danmark.