Af Peter Engholm 25@mail.dk

Efter at have skiftet reklamebureau for et år siden, har Tæppeland nu også skiftet mediabureau. Også Klasselotteriet har fundet en ny partner til mediehåndteringen.

Tæppeland har sonderet terrænet for bureauer. Igen. Sidste år valgte kæden med de 34 butikker at takke Republica for samarbejdet og i stedet indlede et nyt ét med Bocca.

Samme øvelse har man nu foretaget på mediabureau-siden. Her er IUM ikke længere Tæppelands samarbejdspartner, da man i stedet har valgt Mindshare.

“Vi har brug for et bureau, som kan hjælpe os med at få mest for pengene uden at gå på kompromis med kvaliteten, og som desuden kan arbejde tæt sammen med vores reklamebureau. Derfor er valget faldet på Mindshare,” siger Louise Bechmann, adm. direktør i Tæppeland.

Tæppeland vil i det nye år udbygge sin position som den førende specialforretning inden for gulve og nu også gardiner. Og i dén offensiv sættes Mindshare så ind.

“Vi glæder os meget til at arbejde med Tæppeland, som ud over implementeringen af et nyt succesfuldt kommunikationsunivers udviklet af Bocca, også i stor udstrækning skal til at udnytte de digitale muligheder,” siger Martin Ove Rasmussen, adm. direktør i Mindshare.

 Fra gulvhøjde til højtflyvende drømme om den store gevinst – men stadig et kundeskift blandt mediabureauer:

Klasselotteriet har i en netop afsluttet EU-udbudsrunde valgt Carat.

“Det har været en lang og intensiv læse-, præsentations- og evalueringsproces. Det skyldes ikke mindst, at alle fire tilbudsgivere har ydet en kæmpe indsats og bla. alle udarbejdet mindre kundeanalyser som en del af udgangspunktet for deres tilbud”, siger Kirsten Østergaard, marketingdirektør i Klasselotteriet.

Fem bureauer blev prækvalificeret til udbuddet, og fire valgte at indsende tilbud. Trods et imponerende stykke arbejde fra alle de fire tilbageværende bureauer, faldt valget i sidste ende på Carat, som fra årsskiftet kan kalde sig Klasselotteriets mediabureau.

“Carat har givet et meget flot oplæg og tilbud på det fremtidige samarbejde. Det er stærkt på både strategi og kreativitet, og er desuden det økonomisk mest fordelagtige”, siger Kirsten Østergaard.

Blandt de fire tilbud var også et fra Klasselotteriets eksisterende bureau Mediacom, som Klasselotteriet fremhæver for sit kraftige bidrag til samarbejdsperiodens meget tilfredsstillende resultater. Ikke mindst processen med at gå fra kun at nysælge i 2-3 årlige kampagneperioder til et kontinuerligt salg over hele året har haft stor betydning for Klasselotteriets øgede salg af lodder online.

“Klasselotteriets nye mediabureau har meget at skulle leve op til som afløser for Mediacom. Men med det stærke og kreative oplæg, vi har fået fra Carat, er vi ikke i tvivl om, at de er i stand til at løse opgaven fortrinligt”, siger Kirsten Østergaard.

Hos Carat Danmark ser adm. direktør Mads Bredal frem til at arbejde sammen med Klasselotteriet: 

“Klasselotteriet har professionaliseret sin måde at tænke medier og markedsføring på betragteligt de seneste år, og vi er opsatte på at fortsætte den udvikling de kommende år i tæt samarbejde med Klasselotteriet.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club