Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk

Aalborg Kommune har bedt Det nye sort om hjælp til at fremstå grøn.

Reklamebureauet Det nye sort vandt sidste år bureaukonkurrencen om at udvikle en grøn identitetskampagne til Aalborg Kommune.

”Vi arbejder altid konceptuelt i skabelsen af brands og for eksempel en kampagneidentitet, og i det her tilfælde havde vi en klar holdning til, at der skulle udvikles en ’koncept-sætning’ for at tilføre funktionalitet frem for blot en ’paraply’ og en afsender,” siger Nichlas Tougaard, der er kreativ direktør i Det nye sort, ifølge en pressemeddelelse.

Den omtalte konceptsætning lyder ’Gør os alle grønnere’ og skal altså bruges til at profilere Aalborg Kommune som grøn og til at engagere borgere, institutioner, boligforeninger, virksomheder, samarbejdspartnere og afdelinger i kommunen.

Samarbejdet har blandt andet udmøntet sig i en længere kampagnevideo med skuespilleren Alexandre Willaume som speaker.

Det nye sort har lavet kampagnefilmen i samarbejde med produktionsselskabet No Less, og kampagnen som helhed er indtil videre bredt ud på film, kampagnewebsite, outdoor, storskærme og infoskærme i busser.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer