Formålet med Nykredits sponsorat med Det Kongelige Teater er at ‘styrke Nykredits position, image og relationer’ blandt andet ved at give kunder og forretningsforbindelser nogle gode oplevelser i teatret.
Forventningerne til sponsoratet er at få noget for pengene:
“Selvfølgelig ligger der et element af samfundssind i det , men vi ville ikke bruge penge i det omfang, hvis vi ikke fik noget ud af det”, siger kommunikationsdirektør Nels Petersen i dag til Berlingske, og fortsætter: “Aftalen med Det Kongelige er den af vores sponsoraftaler, vi udnytter bedst”.
Nykredit, der er en af fire hovedsponsorer, har indgået en aftale med Det Kongelige Teater, der løber i fem år og samlet lyder på 20 mio. kroner.
Ifølge Nykredits hjemmeside har Nykredit følgende andre sponsorater: Copenhagen Marathon, Louisiana, Kunstakademiets Billedkunstskoler, Statens Museum for Kunst samt HEART – Herning Museum of Contemporary Art.
Desuden har Nykredit indgået aftaler med DGI, Copenhagen Business School og Mary Fonden (Berlingske, p. 24 og nykredit.dk).