Nykredit: Det Kongelige Teater er vores bedste sponsoraftale

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Læs om, at Nykredits sponsoraftale med Det Kongelige Teater er det bedste af de sponsorater, Nykredit har.

Formålet med Nykredits sponsorat med Det Kongelige Teater er at ‘styrke Nykredits position, image og relationer’ blandt andet ved at give kunder og forretningsforbindelser nogle gode oplevelser i teatret.

Forventningerne til sponsoratet er at få noget for pengene:

“Selvfølgelig ligger der et element af samfundssind i det , men vi ville ikke bruge penge i det omfang, hvis vi ikke fik noget ud af det”, siger kommunikationsdirektør Nels Petersen i dag til Berlingske, og fortsætter: “Aftalen med Det Kongelige er den af vores sponsoraftaler, vi udnytter bedst”.

Nykredit, der er en af fire hovedsponsorer, har indgået en aftale med Det Kongelige Teater, der løber i fem år og samlet lyder på 20 mio. kroner.

Ifølge Nykredits hjemmeside har Nykredit følgende andre sponsorater: Copenhagen Marathon, Louisiana, Kunstakademiets Billedkunstskoler, Statens Museum for Kunst samt HEART – Herning Museum of Contemporary Art.

Desuden har Nykredit indgået aftaler med DGI, Copenhagen Business School og Mary Fonden (Berlingske, p. 24 og nykredit.dk).