Nykredit henter ny marketingchef fra bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Koncernens nye talsperson i forhold til bureauerne kender denne side særdeles godt – og har samtidig erfaring som marketingchef i den finansielle verden.

I sommer sagde Nykredit og marketingchef Søren Allan Frederiksen farvel til hinanden efter 11 år. Den mellemliggende tid har finanskoncernen brugt på at finde en afløser, og nu er vedkommende fundet – til tiltrædelse 1. november.

“Vores nye marketingchef er Morten Møller Madsen, der kommer fra Advice. Og før da har han været hos PFA, så han kender tingene fra begge sider og er således en god kandidat,” siger Nels Petersen, der er Nykredits kommunikationsdirektør med ansvar for bl.a. marketing.

Morten Møller Madsen har det seneste år været chefrådgiver hos Advice. Han kom til bureauet fra PFA Pension, hvor han i små fire år var marketingchef. Derudover fortæller cv’et også om i alt syv år på Integral, hvor hans slutfunktion var group account director.

Hos Nykredit vil Morten Møller Madsen referere til Nels Petersen, og hans rolle vil bl.a. være koordinerende.

“Morten Møller Madsen får ansvaret for vores mærke, for image-markedsføring og for koordineringen af markedsføringen på tværs af enhederne. Sidstnævnte får stadig større betydning i takt med, at vi vokser. Filmene for Nykredit Bank med Rasmus Botoft understreger denne koordinering: Selv om de omfatter flere enheder, så er der én brief. Derudover får Morten Møller Madsen ansvaret for vores sponsorater, og han vil være vores talsperson i forhold til reklamebureauer, mediabureauer etc.,” siger Nels Petersen.

Om Søren Allan Frederiksens afgang i sommer, siger Nels Petersen:

“Efter 11 år på samme post ønskede Søren Allan Frederiksen nye opgaver – enten andre steder i Nykredit eller uden for koncernen. Og da det ikke var muligt at finde disse opgaver internt, blev han og Nykredit enige om at skilles.”