Nykredit lover øget kundefokus og digital kommunikation

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Nykredits nye topchef fremhæver sin tidligere arbejdsplads som en virksomhed, der sætter kunden over alt.

Flere og flere virksomheder melder ud, at der skal til at være øget fokus på kunderne. Således også Nykredits chef, Michael Rasmussen, der tiltrådte for tre måneder siden.

Kundefokus er det ene element i Nykredits justerede strategi, det andet i strategien, Planen for et stærkere Nykredit, er en øget digitalisering.

Færre medarbejdere skal fokusere mere – for strategi-ændringen medfører op mod 300 fyringer.

Michael Rasmussen kommer fra Nordea, og her er der fokus på kunderne, siger han til Berlingske i dag – og det skal der også være i Nykredit. Kundetilfredsheden er i følge topchefen ikke i orden i dag.

”Jeg kommer fra et sted, hvor vi har sat kunden over alt, og vi kommer til at vise, at det kan lade sig gøre hos Nykredit. Det har jeg en stærk forventning om. Alle finansielle virksomheder har potentiale til at rette fokus mod kunderne efter krisen. Det har Nykredit også. Bare se på vores kundetilfredshedsundersøgelser, de er knap gode nok. Nu skal vi bare bevise, at vi vil vores kunder, og det kræver hårdt arbejde”.

Nykredit skal udvikle nogle nye kundekoncepter, som vil blive præsenteret, når den endelige strategiplan foreligger. Ifølge Berlingske skal kundebetjeningen være mere effektiv og hurtigere.

Dertil kommer, at den digitale kommunikation med kunderne intensiveres. Allerede i dag er denne del hos Nykredit skilt ud fra kommunikationsafdelingen og er en decideret forretningsenhed, som kun har digitale medier som ansvarsområde. Chef for denne afdeling er Thomas Egede Kragh, der har 10 ansatte under sig.

De op til 300 fyringer, der er meldt ud, vil primært ske i ikke-kundevendte funktioner.

Berlingske Business, p. 8-9.