Nyt brandunivers for Hanegal skal hylde pionerånden

Emil Malte Simonsen,
emil.s@bureaubiz.dk

Et nyt brandunivers udviklet sammen med designbureauet Everland skal imødekomme den næste generation af forbrugere. Et nyt design skal bygge videre på Hanegals pionerånd og skærpe brandpositionen.

Hanegal vil gerne udfordre det etablerede og gøre det muligt for danskerne at spise kød med sund fornuft og af høj, økologisk kvalitet.

Sammen med det danske designbureau Everland har Hanegal derfor defineret og designet et nyt brandunivers, der skal formidle deres “økologiske pionerånd” i et univers, som i fremtiden primært vil udgøres af plantebaserede produkter. Det oplyser Everland i en pressemeddelelse. 

“Hanegals drivkraft og passion har været en stor inspiration i vores arbejde, hvor vi bygger videre på deres folkelige appel og vigtige arbejde. Det har givet næring til en strategi og et design, som viser, hvordan madglæde og fornuft kan gå op i en højere enhed. Hanegal er bygget på hjerte, holdning og handling, og det formidler den nye brandoplevelse,” siger Mikael Tonning, design director & stifter af Everland, i pressemeddelelsen.

Det nye designunivers og den nye brandstrategi for Hanegal skal appellere til en større målgruppe, der søger plantebaserede alternativer. 

Kommerciel direktør og medejer af Hanegal Cees Kuypers mener, at det nye design formår at binde fortid og fremtid sammen og siger i pressemeddelelsen, at han er stolt af det nye design: 

”Hanegal er en virksomhed med en helt særlig historie og arv, som skal bevares. Der lå en stor opgave i at forene arven med den transformation, virksomheden er i, hvor vi omlægger til mere og mere plantebaseret.”

Everland oplyser, at de nye produkter vil lande på butikshylderne løbende, mens det første produkt, Hanegals daal, er tilgængelig i butikkerne.