Med en række kendisser i front sætter Greenpeace gang i en kampagne sammen med et få måneder gammelt bureau.
Fern Studio startede blot for få måneder siden med modefotograf Kia Hartelius og reklamefilminstruktør Jeppe Kolstrup i spidsen.
Visionen for filmstudiet er at skabe klimaneutrale kampagner, og det er netop sådan en, de nu går i luften med sammen med Greenpeace og en række kendisser.
Formålet med kampagnen, der hedder ’Nej til Normal’ er at ”skubbe på for, at den resolutte handlekraft og vilje til at ændre vaner, der har domineret under corona-krisen, nu overføres til kampen for naturen og klimaet,” står der i pressemeddelelsen.
De kendte, der har sagt ja til at være med i kampagnen er bl.a. Bodil Jørgensen, Danica Curcic, Alex Høgh, Mattias Kolstrup (aka Liberty) og Kwamie Liv, Klara Mkhatshwa.
Kampagnen ører på alle Greenpeaces sociale mediekanaler og de medvirkende er også med til at sprede kampagnen på egen sociale kanaler. Kampagnen kommer til at køre hen over sommeren og kan ses her:
Fern Studio har udarbejdet en rapport over hvor meget co2, de estimerer, at der er brugt til at lave kampagnen. Den kan ses her.
Fern Studio tager selv udgangspunkt i fem overordnede klimadogmer og en tjekliste med 45 specifikke punkter, der reducerer klimaaftrykket fra idé til færdig produktion.