Nyt bureau har fået 20 kunder og 6 medarbejdere på 100 dage

Peter Engholm
25@mail.dk

Digitalbureauet Kvantum sætter ikke nye haner op, men skruer på dem, kunden har i forvejen. Ikke nødvendigvis avanceret, men effektivt – også hvad angår bureauets egen størrelse.

I slutningen af oktober stoppede Martin Graeser og Rasmus Frølund Thomsen hos Contentcube som hhv. adm. direktør og Operations Director, og i begyndelsen af november var de klar med deres eget bureau, Kvantum Copenhagen.

Et digitalbureau, der ikke taler om big data eller small data, men slet og ret data.

”Vi arbejder med data og kreativitet, og via bl.a. search, sites og webshops optimerer vi kundens forretning,” lød forklaringen fra Martin Graeser kort efter stiftelsen.

Banalt, ja – men tilsyneladende også effektivt. 100 dage senere har Kvantum fået godt 20 kunder og er en underskrift fra at ansætte endnu en ny medarbejder, så bureauet nu kommer op på 6 personer i alt.

”Der er heldigvis flere, der gerne vil tale med et lille bureau, der kan dokumentere effekten af det udførte arbejde – hvad enten det er flere besøg, bedre brugeroplevelse eller andre mål inden for online marketing. Det er ikke så svært at få marketingdirektører og direktør i tale, når samtaleemnet reelt er dem selv – altså virksomhedens eksisterende tal, det være sig omsætning, kundeadfærd, antal brugere og bundlinje,” siger Martin Graeser.

Trods den hastige vækst har Kvantum ikke sat aggressive mål for 2015.

”Om vi bliver 2 eller 4 personer flere i år er ikke afgørende. Vi vil gerne vokse, men helst stille og roligt for at få alle – og alt – med, inkl. en kultur på bureauet. Væksten skal være forsvarlig, og til at fastholde fokus har vi i Lars Sander Matjeka en bestyrelsesformand, der også har et finansielt overblik. Han er Head of Business Development i Aller Media og tidl. marketing- og kommunikationsdirektør i SAS Institute,” siger Martin Graeser.

De godt 20 kunder er ifølge Martin Graeser kendetegnet ved at have langsigtede mål, og der er således ikke tale om korte projekter.

”Det er så også forklaringen på, hvorfor vi efter så relativt kort tid tør binde an med den 6. person på bureauet,” siger Martin Graeser.