Nyt bureau hos Dentsu Aegis: MKTG

peng

Gruppen opgraderer PosterscopeLive og føjer nu MKTG til bureaulisten. Det indebærer en oprustning på brand activation og lifestyle marketing.

I dag bliver MKTG-skiltet officielt sat på væggen hos Dentsu Aegis Network i København og Aarhus. Det sker som en opgradering af PosterscopeLive, der siden 2014 har hørt hjemme i huset.

Skiftet – understreges det i en pressemeddelelse – er mere end et nyt navn. Bureauet bliver del af MKTG-netværket med næsten 1.000 medarbejdere fordelt på 26 kontorer, og hvis hovedkontor i New York er blandt verdens største activation-bureauer. En global spiller inden for lifestyle marketing, der giver MKTG Danmark adgang til erfaringer fra arbejde for brands som Google, Diageo, Toyota, Facebook, YouTube, Gatorade, Nike og Beats.

I Danmark tæller kundelisten Arla, Telia, Danske Spil, Huawei, Mondelez og Jem&Fix.

Og herhjemme har Andreas Hansen fået chefrollen. Han har de seneste to år fungeret som direktør i Dentsu Aegis Network for Posterscope og PosterscopeLive. Senest i december 2015 blev en direktørrolle hos Isobar Danmark føjet til CV’et, der allerede rummede bureauer som bl.a. Halbye Kaag JWT og Hjaltelin Stahl.

Mantraet hos MKTG er at sætte brandet i centrum og lade det tale igennem oplevelser og brug. Når forbrugeren interagerer meningsfuldt med et brand, skaber det en stærk relation med stor værdi.

”Vi tror på stærke oplevelser, der flytter forbrugeren. For de fleste var det sikkert en åbenbaring første gang, der blev swipet på en Smartphone. Det er en af den slags oplevelser, der gør en stor forskel for et brand. Vores styrke er evnen til at skabe, iscenesætte og formidle engagerende brandoplevelser på tværs af kanaler. Fra events og samplings til sociale medier. Vi kan forlænge oplevelsen digitalt og sikre, at den kommer bredt ud via vores nordiske samarbejde,” siger Andreas Hansen.

Det nye bureau er blevet rykket tæt sammen med Dentsu Aegis Networks digitale ben, Isobar. Både fysisk, i ledelse og med kreativt samarbejde på en række af kunder.