Nyt bureau i København – med eks Bates-chef i spidsen

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

detKoncept er et fynsk kreativt produktionsbureau med fremgang, som nu åbner i København med ambitioner om at blive 15 medarbejdere.

Sydhavns Plads hører ikke til dét, man vil kalde et af Københavns hovedstrøg (selv om den er temmelig trafikeret). Men København er “hovedstrøget”, når det gælder bureauverdenen, og derfor har et voksende antal bureauer i provinsen åbnet i Hovedstaden.

Nu følger det fynske bureau, detKoncept, efter og åbner i knap 400 kvadratmeter på Sydhavns Plads.

detKoncept er et kreativt produktionsbureau, og til at lede den københavnske afdeling har man fundet en kvinde, som ikke bare har et stærkt netværk i København og er yderst erfaren – hun er også oprindeligt fra Fyn.

Der er tale om Crristina Vissing, som indtil foråret 2013 var tegnestuechef hos Bates Y&R. Men hun har også en fortid hos Wibroe, Duckert & Partners, og BBDO.

detKoncept ejes delvist af Fynske Medier og er vokset markant gennem de seneste år – fra 13 til 32 medarbejdere. En del af væksten bygger på et voksende antal kunder øst for Storebælt, og det har været med til at føde ønsket om at åbne i København.

“Vi har ambitioner og vil selvfølgelig gerne tiltrække kunder til den københavnske afdeling. Men beslutningen om at åbne bygger bl.a. på en erkendelse af, at det i en række situationer har betydning at være tættere på kunderne, og derfor skal vi ses i direkte forlængelse af afdelingen på Fyn. Man skal ikke vælge den ene eller anden,” siger Cristina Vising.

detKoncept i København starter med 3-4 mennesker, men som lokalerne antyder – ambitionerne er til mere.

“Vores mål er at sidde ca. 15 mennesker. Så matcher vi organisationen på Fyn. Men der skal også være plads til, at folk fra Fyn kan bruge vores lokaler i forbindelse med projekter, og vi kan også have behov for at trække eksterne kræfter ind, som der skal være plads til,” siger Cristina Vising.

detKoncept løser i dag opgaver for bl.a. Cocio, Jensen’s Bøfhus, Tempur Nordic, Skousen, Sinatur, White Away, Flexa, Intersport, Jensen’s Køkken og Fona.

detKoncepts adm. dir, Thomas Sander, ser det som en fordel at være en del af Fynske Medier.

“Dét at være en del af Fyns største mediekoncern Fynske Medier, er en kæmpe fordel – især for vore kunder. Vi har nem og hurtig adgang til et stort set-up af kompetencer inden for alle sider af produktion f.eks. trykkerier, indoor/outdoor samt skarpt opdateret viden om digitale løsninger på alle platforme og ikke mindst en mangesidet knowhow og erfaring med medier og kommunikation,” siger Thomas Sander.