Nyt bureau lader film-reklame gå op i røg

Peter Engholm
25@mail.dk

Levende film kalder på levende ild – især med fortsættelsen til ”Catching Fire”. Et flamme-viral har trukket over 400.000 visninger og opmærksomhed til premierefilmen. Nyt bureau står bag.

Eventen er godt tre uger gammel, bureauet er ikke meget ældre. Force of Nature blev lanceret i forrige måned af Janne Villadsen, senest kommunikationschef i Copenhagen International Fashion Fair, og Mads Kinch Jonassen, senest Creative Director hos Nordisk Film.

Målsætningen for det nye bureau er at skabe synergi mellem forskellige brancher og trække på partnernes kompetencer inden for film, design, kunst, mode og musik.

Og den aktuelle event er for The Hunger Games-filmene – og en viralfilm, der på sine første to uger trak godt 400.000 visninger på alene på Facebook og YouTube.

I filmen bliver et af film-universets kendte symboler, The Mockingjay, sat i flammer en aften på en stor gavl over for Tivoli i København – også de forbipasserendes reaktion når at komme ned.

”Idéen med filmen var at engagere The Hunger Games’ eksisterende fans gennem en fortælling, som de kan identificere sig med, og som i selve handlingen genererer fascination. Målet var ikke at ramme hele Danmark, men derimod at nå netop de fans, som vi betragter som filmens ambassadører,” siger Mads Kinch Jonassen, der er Creative Director hos Force of Nature, i en pressemeddelelse.

Viralfilmen er blevet til i et samarbejde mellem Force of Nature og The Hunger Games’ distributør, Nordisk Film Distribution, der også er filmens afsender. Ifølge distributøren har viralfilmen medvirket til, at The Mockingjay Part 1 onsdag 19. november satte rekord som den biograffilm, der i hele 2014 solgte flest billetter på åbningsdagen.