Nyt bureau – men kun små justeringer i succeskampagne

Peter Engholm
25@mail.dk

Zupa Recommended fortsætter med OK-filmene, hvor Uncle Grey slap. Ingen grund til at ændre en vinder-formel, mener Ulrik Juul, der udpeger justeringerne. Se filmen her.

En ny runde OK-film har premiere i aften, men for det utrænede øje kræver det nok lidt hjælp at få øje på det nye i konceptet.

OK støtter på kontant vis fortsat lokalsporten landet rundt, og kampagnen fokuserer stadig på små ukuelige sportsklubber, der trodser mangel på udstyr og kæmper en brav kamp i det daglige.

For nylig kom nyheden om, at OK har skiftet fra Uncle Grey til Zupa Recommended – tilbage efter små fem år, og tilbage til kreativ direktør Ulrik Juul, der var med til at udvikle konceptet til OK, da han var hos Uncle Grey.

I de tidligere film har man kunnet opleve uheldige kombinationer af spydkast og fodboldtræning, trampolinklubben med lavt til loftet og stangspring uden madras.
 


I den første af de nye film går turen forbi en lokal tennisklub, der lider under et markant svind af bolde.

Der er umiddelbart ikke meget nyt i de nye film, og det er bevidst.

”Det er OK-classic. OK har en vinderformel, og den er der ingen grund til at ændre,” siger Ulrik Juul.

Han peger dog på enkelte justeringer i forhold til de hidtidige film:

”Vi har trukket de nye film en smule i mere folkelig retning. Samtidig er der trykket på gaspedalen, så der nu er mere action. Det øger spændingsfeltet mellem dokumentar-genren, hvor vi præsenterer træneren, og den overraskende action – og hvad angår det sidste, så arbejder vi med en vis grad af overdrivelse,” siger Ulrik Juul, der lover yderligere action i de kommende film.

Konceptet med at lade benzinkunder støtte en af de 1200 tilmeldte sportsklubber, når de tanker, har været med til at løfte OK til en status som Danmarks største benzinselskab med 670 stationer.
 


Her ses den nye OK-film, som Claus Spendser har instrueret, og M2 Film har produceret.