Byggemarkedskæden Silvan fik i det tidlige forår kreativt indspark fra Mantra, der udviklede konceptet “Meet the Silvans – så kan du selv” – en kampagne, hvor byggekædens egne medarbejdere spillede hovedrollen.
Nu har Silvan entreret med et bureau, webdanmark.com, der er valgt som samarbejdspartner på et konsolideringsprojekt, der skal skabe bedre sammenhæng mellem virksomhedens forskellige platforme og styrke tiltrækning samt omsætning online.
Valget sker ud fra ønsket om at skabe bedre online brugeroplevelser, og Silvan og webdanmark.com har taget hul på en proces, der skal strømline sammenhængen mellem indhold, produkter og services.
Projektet er baseret på en forretningsanalyse af virksomhedens nuværende løsning, og man sigter især på de områder, hvor man ønsker at skabe større sammenhæng med virksomhedens strategi og målsætninger for udvikling og online salg.
Den øgede online-omsætning skal bl.a. komme via søgemaskineoptimering og tiltrækning af mere efficient trafik.
Netop evnen til at koble konsolideringsprojektet med virksomhedens øvrige målsætninger, var for Silvan afgørende i valget af partner:
“Silvan har valgt webdanmark.com på baggrund af deres direkte og business-mindede approach til internettet. Der er fokus på realiserbare løsninger, som skal give bundlinje i eksisterende miljøer – og så er der samtidig fod på fremtidige muligheder,” siger Flemming B. Jessen, online chef i Silvan.