Ikoniske designklassikere som Ægget, Svanen og 7’eren kommer først rigtigt til sin ret, når man i Fritz Hansens butikker i London, Milano, Oslo, Stockholm, New York og Tokyo eller hos en forhandler i det globale forhandlernet kan se og føle møblernes materiale, overflade og struktur.
Imidlertid er forbrugerens første berøring med Fritz Hansens luksusprodukter ikke længere fysisk, men derimod digital. Derfor har Fritz Hansen sat et mål om at skabe et univers, der præsenterer produkterne i ’et nyt digitalt narrativ’, og som herigennem inspirerer kunderne til at opleve dem i de fysiske butikker.
Dette lægger op til et bureausamarbejde, og valget af digital partner faldt på bureauet Valtech, der gennem mange år har arbejdet med globale luksusbrands som Louis Vuitton, Gucci, Rolex og Chanel.
Rikke Smidth-Fibiger, Global Marketing Manager hos Fritz Hansen, begrunder bureauvalget således:
”Vi er overbeviste om, at Valtech er den rette partner til at skabe en sammenhængende oplevelse på tværs af fysiske og digitale kanaler for vores kvalitetsbevidste kunder. Vi ved, at ROPO-effekten (Research Online, Purchase Offline, red.) er dominerende inden for vores branche, og vi ser frem til at kunne give kunderne endnu bedre muligheder for online research, der inspirerer dem til at komme ned i butikkerne og opleve møblerne med alle sanser.”