Forsikrings-selskabet Codan har indledt et samarbejde med dialog-bureauet Responsive.
Det er godt nok ikke lykkedes at få kommentarer fra Codan trods adskillige forsøg, men Bureaubiz betragter oplysningerne som pålidelige.
Der skal være tale om CRM og dialog-aktiviteter, hvilket dog kan vise sig at udgøre en meget væsentlig del af Codans budget.
Responsive skal arbejde sammen med DDB, der for tre år siden vandt “below-the-line” aktiviteter med fokus på blandt andet digital og responsskabende marketing”.
Det skete i forbindelse med en konkurrence, hvor man besluttede at placere kreativ udvikling og above-the-line hos BBDO, men dengang lød vurderingen, at DDBs andel af budgettet var betydeligt.
For godt et år siden flyttede Codan dog above-the-line tilbage fra BBDO til DDB. Det kreative budget har således levet en noget turbulent tilværelse.
DDB vandt Codan fra Kunde & Co i sommeren 2008, for så at tabe above-the-line til BBDO i foråret 2010 – og vinde det tilbage i slutningen af 2011.
Forsikringsbranchen har i det hele taget budt på adskillige bureauskift inden for det seneste år. Både inden for media- og reklamebureau.
Codan skiftede selv fra Starcom til PHD sidste sommer, mens Tryg kort efter skiftede fra OMD til Carat. Fornylig vandt Brandhouse Gruppen så GF Forsikring.