Nyt bureau til et af Danmarks største forsikrings-selskaber

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

DDB fik for godt et år siden Codans above-the-line aktiviteter fra BBDO. Nu har selskabet så udvidet med et bureau til CRM og dialog.

Forsikrings-selskabet Codan har indledt et samarbejde med dialog-bureauet Responsive.

Det er godt nok ikke lykkedes at få kommentarer fra Codan trods adskillige forsøg, men Bureaubiz betragter oplysningerne som pålidelige.

Der skal være tale om CRM og dialog-aktiviteter, hvilket dog kan vise sig at udgøre en meget væsentlig del af Codans budget.

Responsive skal arbejde sammen med DDB, der for tre år siden vandt “below-the-line” aktiviteter med fokus på blandt andet digital og responsskabende marketing”.

Det skete i forbindelse med en konkurrence, hvor man besluttede at placere kreativ udvikling og above-the-line hos BBDO, men dengang lød vurderingen, at DDBs andel af budgettet var betydeligt.

For godt et år siden flyttede Codan dog above-the-line tilbage fra BBDO til DDB. Det kreative budget har således levet en noget turbulent tilværelse.

DDB vandt Codan fra Kunde & Co i sommeren 2008, for så at tabe above-the-line til BBDO i foråret 2010 – og vinde det tilbage i slutningen af 2011.

Forsikringsbranchen har i det hele taget budt på adskillige bureauskift inden for det seneste år. Både inden for media- og reklamebureau.

Codan skiftede selv fra Starcom til PHD sidste sommer, mens Tryg kort efter skiftede fra OMD til Carat. Fornylig vandt Brandhouse Gruppen så GF Forsikring.