Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

DDB fik for godt et år siden Codans above-the-line aktiviteter fra BBDO. Nu har selskabet så udvidet med et bureau til CRM og dialog.

Forsikrings-selskabet Codan har indledt et samarbejde med dialog-bureauet Responsive.

Det er godt nok ikke lykkedes at få kommentarer fra Codan trods adskillige forsøg, men Bureaubiz betragter oplysningerne som pålidelige.

Der skal være tale om CRM og dialog-aktiviteter, hvilket dog kan vise sig at udgøre en meget væsentlig del af Codans budget.

Responsive skal arbejde sammen med DDB, der for tre år siden vandt “below-the-line” aktiviteter med fokus på blandt andet digital og responsskabende marketing”.

Det skete i forbindelse med en konkurrence, hvor man besluttede at placere kreativ udvikling og above-the-line hos BBDO, men dengang lød vurderingen, at DDBs andel af budgettet var betydeligt.

For godt et år siden flyttede Codan dog above-the-line tilbage fra BBDO til DDB. Det kreative budget har således levet en noget turbulent tilværelse.

DDB vandt Codan fra Kunde & Co i sommeren 2008, for så at tabe above-the-line til BBDO i foråret 2010 – og vinde det tilbage i slutningen af 2011.

Forsikringsbranchen har i det hele taget budt på adskillige bureauskift inden for det seneste år. Både inden for media- og reklamebureau.

Codan skiftede selv fra Starcom til PHD sidste sommer, mens Tryg kort efter skiftede fra OMD til Carat. Fornylig vandt Brandhouse Gruppen så GF Forsikring.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club