Nyt bureau tror på kommunikation som naturkraft

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Derfor navnet Force of Nature. Bag står en bureaumand og en journalistuddannet.

At et bureau tror på kommunikation kan næppe siges at være en overraskelse. Men hos et nyt bureau har man en så stærk tro på det, at man ser det som nærmest en naturkraft, og det har man gjort en dyd ud ved at døbe sig selv Force of Nature.

“Vi tror på, at kommunikation er en naturkræft, som er drevet af menneskelig nysgerrighed – og samtidig er kræften bag firmaet, at menneskelig kommunikation, og måden hvorpå vi mennesker opfatter verden på – det være sig firmaer, film eller designs – det vi brænder allermest for. Derfor var “Force of Nature” et fuldstændigt oplagt navn til det nye bureau,” siger Janne Villadsen, der er den ene af de to bag bureauet.

Hun er uddannet journalist og kommer fra stillingen som kommunikationschef for CIFF (Copenhagen International Fashion Fair). Tidligere har hun arbejdet som PR Manager hos Noise PR, skrevet for Elle, Costume & WGSN og været ansat på DR’s Nyhedsredaktion samt som kulturreporter på DR2 og DR Kultur.

Hendes partner er Mads Kinch Jonassen, der er uddannet grafisk designer og bl.a. har arbejdet for Propaganda McCann, inden han blev Creative Director hos Nordisk Film.

Endvidere har Mads Kinch Jonassen grundlagt galleriet Force of Nature, der bl.a. har udstillet Andrew Schoultz, Knud Odde, Henrik Vibskov og Eske Kath.

”Vi tror på som sagt på, at kommunikation er en naturkraft, der er drevet af den menneskelige nysgerrighed, og at der er mange måder at kommunikere på. Nogle bliver påvirket af den traditionelle kampagne eller annonce, andre af indtryk fra venner, magasiner eller sociale medier. Hos Force of Nature kommer vi fra forskellige sider af kommunikationsbranchen: Jeg fra bureau-siden, hvor det visuelle design og det konceptuelle er i fokus, mens Janne har arbejdet med kommunikation og public relations. Lige præcis den kombination giver os en unik indsigt i, hvilken kommunikationsform der er mest effektiv for et givent brand”, siger Mads Kinch Jonassen.

Målsætningen for det nye bureau er desuden at skabe synergi mellem de forskellige kulturelle brancher og trække på de to partneres kompetencer inden for film, design, kunst, mode og musik.