Nyt bureau vil arbejde med branded content

FiG

En content-strateg fra Carlsberg og en sponsor-specialist har fundet sammen i et bureau med et klart fokus.

Content marketing er et af tidens buzz-words – bl.a. begrundet i et øget behov hos mange virksomheder for at skabe indhold til den digitale verden.

Det er nu også afsættet for et nyt bureau, som under navnet Rhyme & Reason vil operere inden for content marketing. En håndfuld kunder er med fra start.

Bag bureauet står Mette Stuhr og Claus Højlund.

Mette Stuhr har flere bureau-år på bagen som digital strateg og specialist i sociale medier. Hun var indtil 2013 partner i Wasabi, der sidste år blev opkøbt af Mindshare. Herefter kom hun til Carlsberg, hvor hun fik ansvaret for den globale content strategi på Tuborg og Somersby.

Claus Højlund har i mange år arbejdet med digitale medier, online og mobil med særligt fokus på forretningsudvikling, strategisk medierådgivning og salg af sponsorater for bl.a DR, TV3, Egmont og flere produktionsselskaber. I øjeblikket er Claus en af initiativtagerne til Børneindsamlingen, som finder sted på TV3 den 15. november.

Rhyme & Reason har en ambition om at være helt fremme i udviklingen af content marketing herhjemme og vil forsøge at tage fat der, hvor skoen ofte trykker ifølge de to bureaustiftere: på kvaliteten af indholdet.

“Brands og virksomheder har et stigende behov for at levere kommercielt indhold, der er en interesseskaber i sig selv. Men det er kun de færreste, der har den økonomiske styrke og volumen til at holde et højt kreativt niveau over længere tid. Ofte ender content marketing med at blive til 3 små opslag om ugen på Facebook, og så kan det være svært at se værdien af indsatsen”, siger Mette Stuhr.