Nyt bureau vi hjælpe mindre og mellemstore medier med både at sælge annoncer og med at markedsføre sig overfor mediebureauer og annoncører.
”Der er et stort marked af mindre og mellemstore medier – især fagmedier og magasiner, som har svært ved at håndtere deres annoncesalg professionelt og i forhold til online mulighederne, hvor de ikke helt har indsigt og kompetencer”, siger Thomas Rosendal, der er en af tre stiftere.
Thomas Rosendal har allerede stor erfaring i at henvende sig til mediebureauer med sine tre medieguider: Printguiden.dk, Onlineguiden.dk og Fagguiden.dk.
Tanken er ifølge Thomas Rosendal at Media-Partners, som det nye bureau hedder, ikke blot skal sælge annoncer for medierne, men skal hjælpe med hele salgs- og marketingpakken i form af optimering af mediepræsentationen, nyhedsbreve, styring af webtrafik, Google-optimering og konvertering af læsere.
Første kunde i butikken er fagbladet Folkeskolen fra Danmarks Lærerforening, hvor Media-Partners skal stå for salg og markedsføring af både magasin, websites, job, nyhedsbreve og mobil.
”Bladet Folkeskolen er en spændende og stor kunde med 193.000 læsere og derved et af største fagblade herhjemme, men de er også interessante på grund af deres mange platforme og integrerede salgsmuligheder”, siger Thomas Rosendal”.
En anden kunde er Dansk Camping Unions website dcu.dk, hvor Media-Partners skal stå for online mediesalget som indtil nu har ligget in-house hos DCU.
Desuden har Media-Parters fået mediesalget til fagbladet Sundhedsplejersken – og er i dialog med andre mediekunder, som offentliggøres inden længe.
De to øvrige medstiftere af Media-Partners er Marianne Lander og Hanne Kjærgaard. Marianne Lander har erfaring fra DG Media samt Stibo Graphic, mens Hanne Kjærgaard ligeledes kommer med erfaring fra DG Media samt fra bl.a. dagbladet Børsen.