Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Virksomheder og organisationer skal bruge CSR for at opnå politisk indflydelse, mener stifter af nyt pr-bureau.

Et nyt pr-bureau Toftdal & Co er blevet stiftet med det formål, at de vil have virksomhederne til at få CSR og lobbyisme til at følges ad, så virksomhederne ikke kun tager kontakt til det politiske liv når en politisk beslutning har ramt dem hårdt økonomisk.

“Kombinerer man CSR og lobbyisme, kan man styrke sit image blandt forbrugere, få indflydelse hos politikere, og tilmed kan man skabe sig langsigtede konkurrencefordele, da der er en tendens til at forbrugere helst vil handle med virksomheder, som de kan identificere sig med”, siger grundlægger af bureauet, Pia Toftdal, i en pressemeddelelse.

Bureauet består ud over Pia Toftdal af Asger Hagelund og Mark Benfeldt Kjær.

Toftdal & Co vil producere viden og analyser som sammen med netværksmøder skal bidrage til at erhvervsfolk kommer i dialog med politikere og hinanden for at få en klogere samfundsdebat og blive skarpere på, hvordan man som virksomhed kan gøre samfundsengagement til god forretning.

Det nystartede bureau har sin egen CSR-strategi, der går ud på at gøre danske opstartsvirksomheder dygtigere til at kommunikere via politiske mærkesager, og så udfører de gratis kommunikationsrådgivning til udvalgte iværksættervirksomheder.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club