Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Bag det nye bureau, står tre journalister, der ser et stort potentiale i virksomheders brug af podcast som markedsføringsmiddel.

Kontekst & Lyd er et nystartet kommunikationsbureau, som vil hjælpe virksomheder med at bruge podcasts i markedsføringen.

Bag firmaet er tre journalister, der har erfaring inden for kommunikation, markedsføring og journalistik.

De tre partnere er Magnus Krabbe, der tidligere har arbejdet med radio på P4 og podcasting i bureauet Oktober KBH; Mads Christian Heede, der bl.a. har arbejdet på Søndagsavisen og Simon Brix, der har bl.a. har arbejdet på Politiken og Fagbladet Folkeskolen.

Ifølge Magnus Krabbe er potentialet i at bruge lyd i markedsføring uudnyttet, idet 750.000 danskere sidste år lyttede til podcasts på mobilen og tallet er stigende.

”Der er en stor interesse for podcasts, og flere og flere medier satser på podcasting. Men der er fortsat ikke mange virksomheder, som kender til potentialet. Det vil vi lave om på,” siger Magnus Krabbe.

De tre stiftere af Kontekst & Lyd mener, at lyd som format er en effektiv måde at få sine budskaber ud i verden, da det er ’som skabt til hjemmesider, nyhedsbreve, sociale medier og smartphones’.

”I modsætning til markedsføring med tekst eller video, kan markedsføring med lyd nå målgruppen, mens de kører bil eller gør rent – det er smart i en tid, hvor de fleste har travlt,” siger Magnus Krabbe og fortsætter:

”Derudover har lydformatet potentialet til at komme dybere ned i materien af vigtige emner. De færreste gider at læse alenlange artikler eller bruge mere end et minut eller to på at se en video på nettet, mens podcasts i stadig højere grad vinder frem som underholdningen, når man alligevel transporterer sig selv fra A til B.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club