Hvis man på halvandet år køber bureauer for 250 mio. kr., så bør det dælme også kunne ses.
Når man så lægger fusioner oven i hatten, så har man et bureau, der ikke bare kan tage kampen op med de store spillere – man er selv én af dem, på linie med Recommended, enVision og Nørgård Mikkelsen.
Notabene.net skifter navn til Guava A/S og samler alle datterselskaber i Danmark, Sverige, Norge og England, heriblandt Cubizz, CphGreoup og Atteno - resultatet bliver i indeværende regnskabsår en omsætning på 270-300 mio. kr. - bruttoavancen er ikke oplyst – og et forventet resultat på 30 mio. kr.
“En af bevæggrundene for at samle alle selskaberne under Guava er de sidste par års debat om den manglende onlinekompetence i den danske marketingbranche. Moderne virksomheder vil have og se præstationer, men de vil også kunne aflæse resultatet af dem. Guava arbejder med begrebet performance marketing for at understrege selskabets fokus på salg og målbar marketing”, siger adm. direktør og medejer i Guava, Brian Mertz Pedersen, i en pressemeddelelse.
De 120 danske medarbejdere er fordelt med 30 i Århus (på én adresse) og 90 i København (fordelt på to adresser).
“Det er ikke vigtigt i sig selv at være stor. Men størrelsen gør, at vi er stærkt besat igennem hele forløbet – fra strategi, kreativ udvikling, mediaindrykninger og én samlet måling for kampagnen – og herefter tilbage til strategilokalet. Vi har ikke online som udgangspunkt, ikke kanalen som udgangspunkt – men kunden,” siger Torben Aagaard, head af strategi, Guava, til Bureaubiz.dk.
Med den store medarbejderskare er det vel o.k. at opremse flere spidskompetencer – Guava napper hele ni:
Online markedsføring, søgemaskinemarkedsføring, digital kommunikation, branding, new media, affiliate marketing, user experience, analyse og strategi.