Nyt digitalt firma kalder sig for specialister i dialog markedsføring

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Fire personer med erfaring inden for medier og reklame står bag Netpublications, der bl.a. tilbyder elektronisk client publishing.

Netpublications er en ny dansk virksomhed, men forretningen og ambitionerne rækker ud over landets grænser.

Firmaet kalder sig selv for eksperter i dialog markedsføring men gør sig i første omgang bemærket med et nyt digitalt koncept for client publishing.

“Krisetider betyder jo ikke at verden går i stå, men at vi alle skal tænke os bedre om i vores handlinger. Og her står vi godt med Netpublications. Vores aktuelle arbejde med for eksempel TDC viser, at produktion og distribution af publikationer kan gøres smartere og er bæredygtigt og økonomisk skarpere”, siger stiftende partner og administrerende direktør i Netpublications, Michael Timm, der har en fortid hos henholdsvis Microsoft og Berlingske Media, og fortsætter:

Netpublications understreger, at de interaktive publikationer er mere end onlinemagasiner til at bladre i. Der er tale om en ny bladteknologi med levende indhold og høj brugervenlighed, som skal give læseren en mere inspirerende oplevelse af budskaberne.

TDC er en af de virksomheder, der har afprøvet en interaktiv CSR-rapport, og virksomheden har netop købt anden udgave af en CSR-rapport i interaktivt format.

Bag Netpublications står fire forretningsfolk med baggrund i medier, it, foto og reklame: Partner Torben Aagaard, som er stifter af Cubizz og var med til at opbygge stor-bureauet Guava. Partner Martin Jørgensen, som er fotograf og ejer af videoproduktionselskabet two+. Partner og kundechef Peter Schjødt, som har stået for online udvikling i 11 år i det Berlingske Officin. Og partner og adm. dir. Michael Timm tidligere Microsoft.

Netpublications går i luften onsdag den 19. november, og har ved lancering allerede referencer som TDC og SAS.