En 40 års fødselsdag var med til at sætte et jobskifte i gang. Det drejer sig om Jan Nielskov, som i foråret besluttede at forlade jobbet som den ene af to direktører i MEC Danmark.
“Tanken er poppet fra tid til anden – lysten til at prøve noget helt andet. Men skal det være, så skal det være før, jeg bliver for gammel, så da jeg blev 40 tog beslutningen form,” sagde Jan Nielskov dengang til Bureaubiz.
Uden at vide præcist, hvad han så ville i stedet.
Det gør han nu. Virksomheden hedder Missing Marketing Link, der er tale om en nystartet software-virksomhed, og hans titel er adm. dir.
Navnet er Missing Marketing Lnk, og virksomheden er stiftet af en anden person med stærke relationer til bureauverdenen: Thomas Dahl Jensen, der har en fortid hos 727 og Byhabit, som lige før sommerferien blev solgt til Advance, og nu lyder navnet Advance Relations. Thomas Dahl Jensen har fortsat en tilknytning til Advance Relations, og står som bestyrelsesformand for selskabet.
“Vi er på et meget tidligt stadie, og der er en række ting, der skal falde mere på plads, før vi er parate til at sige mere om, hvad vi arbejder med,” siger Jan Nielskov og fortsætter:
“Men virksomheden bygger på en konkret produktide, der ligger inden for software til understøttelse af beslutninger inden for medier og marketing. Min rolle er, at jeg kommer med erfaringen inden for ledelse og drift samt indsigten i, hvad der sker hos dem, der skal bruge softwaren.”