Nyt job til Jimmy Schougaard

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Eller måske snarere udvidet ansvar. Hans karriere i New York har hurtigt taget fart.

Det er under et halvt år siden, at Jimmy Schougaard forlod jobbet som landechef for Ogilvy i Danmark for i stedet at lede Ogilvys CRM-kompetencer i Nordamerika.

En flot forfremmelse, men han har ikke ligget på den lade side, for allerede nu kan han sætte en ny titel på sit visitkort: Jimmy Schougaard er nu executive director, senior partner, Head of OgilvyOne Strategy.

Dermed har han fået ansvar for ialt 100 medarbejdere.

“Jeg har fået ansvaret for hele OgilvyOnes Strategifunktion i Nordamerika, hvilket udgør fem funktioner. Det gælder min oprindelige CRM strategy funktion, samt en marketing strategy enhed, som i højere grad tæller McKinsey typen af konsulenter og som kigger på markeds- og marketingstrategi samt investerings-modellering,” siger Jimmy Schougaard og fortsætter:

“Desuden en data analytics gruppe, der sidder både her og i Indien, en digital strategy funktion og sluttelig en funktion med ansvar for marketing platforme (valg og drift af platforme). Min plan er naturligvis at grænserne mellem disse funktioner skal flyde lidt mere end organisationsdiagrammet antyder.”.

Baggrunden for Jimmy Schougaards udnævnelse er, at CRM-tankegangen skal fylde meget mere – men mere om det kan han ikke sige.