Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Han forlod i foråret en højt profileret arbejdsplads - og begynder nu hos en lige så højt profileret arbejdsplads.

Ny topchef i Danske Bank medførte i foråret meget store forandringer – og det gik ud over Joachim Rubow, som efter seks år i banken som koncernmarketing-direktør måtte sige farvel.

Nu kan han så sige goddag til en ny arbejdsplads, der ikke er mindre profileret end Danske Bank. Joachim Rubow bliver nemlig ny markedsføringschef i Danmarks Radio.

Her får han ansvar for det strategiske og kreative ansvar for DRs samlede markedsføring på alle kanaler og platforme. Joachim Rubow kommer til at indgå i ledelsen af DR Medier og til at referere til DRs mediedirektør Gitte Rabøl.

Han kommer til at stå i spidsen for en afdeling med cirka 40 ansatte.

”DR er i gang med at gennemføre den mest omfattende omstrukturering og udvikling af sine tv-kanaler i nyere tid. Det kræver en ekstraordinær indsats, også på markedsføringsområdet og det kræver en sikker hånd at udvikle og skærpe kanalernes brands, så både vores programmer og kanaler står stærkt i danskernes bevidsthed. Jeg er sikker på, at Joachim Rubow vil få brug for alle sine kompetencer, og at DR vil få stor glæde af dem,” siger mediedirektør Gitte Rabøl.

Joachim Rubow er 39 år og uddannet som cand. mag. i kommunikation fra Aalborg Universitet. Derudover har han en mastergrad i kommunikation fra University of Oregon, ligesom Joachim Rubow tog en fem måneders lederuddannelse på Harvard University i USA sidste år.

Han har desuden en fortid i reklamebranchen hos reklamebureauet DDB.

Joachim Rubow mener ikke, at arbejdet med markedsføring i DR og Danske Bank er så forskelligt, som det måske kan se ud.

”DR og Danske Bank har nogle markante ting til fælles. Begge institutioner opleves som folkeeje – som virksomheder, der spiller en central rolle i danskernes liv. Samtidig er det to virksomheder, som danskerne har markante holdninger til på godt og ondt. Jeg glæder mig til at arbejde med, hvordan vi kan revitalisere opfattelsen af public service og gøre det endnu mere aktuelt for alle danskere i alle aldre,” siger Joachim Rubow.

Joachim Rubow tiltræder det nye job som markedsføringschef i DR den 1. april, og han afløser Katrin Muth, der stoppede i DR før jul.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club