Nyt kommunikationsbureau vil sælge på abonnement

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Det nye bureau vil revolutionere samarbejdet mellem kunde og bureau. Stifteren har baggrund i både kommunikationsbranchen og konsulentbranchen.

Malene Jauer, der har en baggrund i konsulentbranchen, står bag en ny type bureau, der vil sælge kommunikationsydelser på abonnement.

Fractional hiring hedder det nye bureaus forretningsmodel, som går ud på, at man som SMV’er eller start-up kan ansætte en kommunikationsekspert til at styre f.eks. brand-positionering, bæredygtighedsprojekt eller strategiudrulning, hvis man ikke har råd til at ansætte en medarbejder på fuld tid.

“Fractional hiring handler ikke kun om omkostningsbesparelse; det handler også om at sikre adgang til specialiserede kommunikationsfolk, når behovet ikke nødvendigvis er til en fuldtidsstilling eller som supplement til en eksisterende stab, der har en spidsbelastning for eksempel et større projekt eller en barsel,” siger Malene Jauer, der har en fortid hos Hill+Knowlton Strategies, hvor hun var i en længere årrække. Desuden har hun i knap seks år været managing director og partner i Harbinger Public Relations og senere var hun i en kortere periode senior rådgiver hos Friday.

Det nye bureau har fået navnet Daiilys, og i bureauets vision er “at revolutionere måden samarbejdet mellem kunder og bureauer foregår på og give flere virksomheder adgang til specialiserede in-house kommunikationskompetencer.”

”Vi ved, at efter pris og kompetencer er kundernes allermest efterspurgte kvaliteter hos kommunikationsbureauerne branchekendskab, forretningsforståelse og tillidskabende rådgivning,” siger Malene Jauer i en pressemeddelelse.

Hun fortsætter:

”Daiilys model sikrer at den konsulent virksomheden engagerer passer kompetencemæssigt til opgaven og har kendskab til branchen. Derudover sidder Daiily’s konsulenter hos virksomheden og oplever derfor hvordan hverdagen ser ud indefra. Det giver en unik forståelse for kundens forretning og de kommunikationsmæssige muligheder og udfordringer der er til rådighed.”

Lige nu har Daiily underskrevet kontrakter med to konsulenter, som ikke fastansættes på normal vis. Og der er fire mere på vej. Samtidig er man stadig åben for at skrive kontakt med yderligere konsulenter.

Konceptet til Daiily er udviklet i samarbejde med Jesper Lykke Nielsen, der har en baggrund fra Omnicom, Porter Novelli og Publicis i London samt JWT, TBWA og Republica i København.