Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Det lokale spiller en stor rolle for Krak. Samtidig opdateres søgetjenesten til iPhone og iPad.

Krak vil skærpe sin profil med et nyt slogan, der skal fortælle om den lokale tilstedeværelse.

Sloganet hedder:

  • Opdag nærheden. Søg lokalt

Selve sloganet er dog ikke lokalt udarbejdet. Det er skabt af det svenske bureau Forsmann & Bodenfors.

”Vi har villet skabe en tagline, som udtrykker nytteværdien ved Krak, nemlig rigtig lokal søgning, og som samtidig giver Krak en følelsesmæssig dimension. En opfordring til at opdage nærheden med hjælp fra Krak giver os en verden af muligheder og ideer til relevant kommunikation. Desuden positionerer det Krak tydeligt i forhold til konkurrenterne,” siger Stefan Rudels, seniorstrateg ved Eniros reklamebureau, Forsman & Bodenfors.

Krak fortæller selv, at lokal søgning er en stærk trend, som tydeligt kan ses i brugernes søgeadfærd, hvor stadig flere tager udgangspunkt i Krak-kortet i deres søgninger. I 2012 steg andelen af firmasøgninger, der tog afsæt i Krak-kortet, med hele 200 procent.

Samtidig med lanceringen af den nye tagline opdateres Krak til iPhone og iPad, så du også kan søge lokal information med Krak i Sverige og Norge. Det betyder eksempelvis, at danskere, der tager på skiferie i Hemsedal, kan bruge Krak til at få styr på deres norske omgivelser.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club