Netop nu er et nyt Lego-produkt ved at blive rullet ud. I første omgang så småt i bl.a. England, mens det ventes ud i Danmark til juni.
Produktet er de velkendte Lego-figurer i en miniudgave, der sælges i pakker med 16, og hvor tanken er, at børnene kan bruge dem som bytteobjekter.
Der er således mere tale om en slags line-extension, hvor håbet er, at det kan medvirke til at styrke andre dele af produkt-porteføljen.
Markedsføringen af produktet får tungere online fokus end normalt for en Lego-lancering.
“Vi arbejder som sådan meget med online, men her er fokus nok tungere end på andre produkter. Det hænger sammen med, at mini-figurerne henvender sig til hard-core fans, og det er vores erfaring, at de er meget til stede online,” siger informationschef Charlotte Simonsen.
Der er tale om en international tilrettelagt markedsføring, der retter sig mod drenge i 6-11 års alderen, og man vil bl.a. finde den på børne websites som Nickelodeon, Cartoon Network og Toonaatik.
Minifigurerne vil være gemt inden for annonceformater på siderne, og når brugerne finder dem åbnes der for en række aktivitets-muligheder.