Nyt mediabureau får millioner i venturekapital

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Magten skal tilbage til annoncørerne. Den forretningsmodel har nu trukket en stor investering fra to venture-selskaber.

Blackwood Seven er et nyt selskab, der vil sætte en ny dagsorden på mediamarkedet, og bag står et stærkt hold af folk med erfaring fra både bureau- og medie-verdenen.

Og nu har man også en betydelig kapital til rådighed. Vækstfonden og Seed Capital har nemlig skudt “et tocifret million beløb” i selskabet. Størrelsen specificeres ikke nærmere i pressemeddelelsen.

Til gengæld kommer der en smule mere ud om selskabet i forhold til, hvad der tidligere er meldt ud. Her har det lydt, at man arbejder med en platform til automatisering af media-allokering.

Nu lyder det således i pressemeddelelsen:

Deres vision er enkel – at give indsigten og magten tilbage til annoncørerne.

”Det er et team i verdensklasse. De har med deres platform potentialet til fuldstændigt at ændre spillereglerne i mediebranchen. Deres produkt giver stor værdi til deres kunder, annoncørerne. Vi er glade for, at de har valgt os som kapital partner og ser frem til et spændende samarbejde de næste år,” lyder det videre fra Niels Vejrup Carlsen, Investment Director i Seed Capital.

Blandt de centrale folk finder man Christoffer Feilberg med en fortid som chef for Jobzonen, Henrik Busch med en fortid som chef for Jubii, Thomas Bertelsen med en fortid som chef for OMD samt Bo Hansen Hansen med en fortid som CIO i Interpublic Group Nordic.

Desuden er Blackwood Seven blevet medlem af brancheforeningen Kreativitet & Kommunikation.

”Vi er både imponerede over produktet og teamet bag Blackwood Seven. Teamet har stor erfaring, dybt branchekendskab og supplerer hinanden godt. Vi ser meget frem til at følge udviklingen i de kommende år, hvor selskabet kommer til at sætte helt ny strøm til mediebranchen,” lyder det fra Ulrik Jørring, vicedirektør i Vækstfonden.