Nyt medieforlig: Product Placement bliver forbudt igen

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Mens product placement bliver forbudt, afsættes der penge til at benytte private produktionsselskaber.

Product Placement, som blev tilladt sidste år, bliver igen forbudt med det medieforlig, der blev indgået i går.

Den gode nyhed er så, at der afsættes penge, så DR kan udlægge produktioner til private produktionsvirksomheder.

Det er alle partier på nær Liberal Alliance, der står bag forliget, som gælder til og med 2014.

Forliget indeholder også følgende:

  • Digital radio udbygges (FM båndet slukkes i 2019, hvis mindst 50 procent af lytningen er digital)
  • TV2 skal ikke privatiseres 
  • TV2s regionalstationer får 62 mio. kr.
  • 72 mio. kroner afsættes til børn- og unge tv i DR
  • Det skal være muligt at se, hvor mange penge, der bruges på de enkelte kanaler

(Jyllands-Posten, p. 20 og Berlingske p. 21)