Nyt navn til GroupM-fusion

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

WPP og GroupM barslede før sommeren med en fusion mellem MEC og Maxus, og nu har barnet fået sit navn.

Tre måneder efter fusionen mellem GroupM-bureauerne MEC og Maxus er et navn på plads til det nye media-, content- og teknologibureau.

Barnet skal hedde Wavemaker – et navn, der ifølge en pressemeddelelse fra GroupM symboliserer ”de bølger, der opstår, når medier, content og teknologi smelter sammen og bliver aktiveret i bureauets unikke forståelse af customer journey”.

Wavemakers logo skal reflektere bureauets arv som en del af WPP og koncernens mediabureaugruppe GroupM.

“Vores formål er at hjælpe annoncører til at transformere og vækste deres forretning gennem vores dybe viden om ’customer journey’, og – allermest vigtigt – at gøre dette ved at integrere data og indsigter fra ’customer journey’ med GroupM’s proprietære målgruppeteknologi. Vores Wavemaker-brand og positionering er en manifestation af det formål,” lyder det fra Tim Castree, som er global CEO i MEC og nu i Wavemaker.

Fusionen er fuldgyldig i de enkelte lande senest i januar 2018, og Wawemaker kommer til at have kontorer i 90 lande og mere end 8.500 ansatte. Store globale kunder tæller L’Oreal, Vodafone, Marriott, Colgate-Palmolive og Paramount.

I Danmark bliver den hidtidige Maxus-boss Kristian Bæk-Mikkelsen adm. direktør for Wavemaker.