En registrering af folks ansigtsudtryk, når de ser reklamer, er en teknologi, der har udviklet sig over en årrække. Nu har Mediacom så valgt at gå ind på området.
Det sker via et globalt partnerskab med Realeyes, der arbejder med en teknologi, som er udviklet på Oxford University.
Teknologien gør det muligt at måle menneskers følelsesmæssige respons på en given video ved hjælp af forbrugernes egne webcam. Denne indsigt giver et bedre beslutningsgrundlag i de tre hovedfaser i udarbejdelsen af en videoreklame: Test af det kreative, medieplanlægning og analyse af performance.
”Vi kan nu rent faktisk videnskabeligt teste, hvordan brugernes reaktion er på en given video inden den sættes i marked. Det giver os mulighed for at tilpasse indholdet endnu mere præcis til formålet og platformen, og dermed opnå bedre resultater” siger Head of MBA, Jesper Lysholdt. MBA står for Mediacom Beyond Advertising, der er den kreative del af Mediacom.
Værktøjet vil blive en integreret del af MediaComs arbejde.