Kirsten Dinesen har tidligere haft PR-bureauet Front Page. Men det ligger nogen år tilbage i tiden, og i mellemtiden har hun bl.a. arbejdet med dialog hos Lowe. Og skrevet en bog: “Forbrugeren i førersædet”.
Nu har hun samlet erfaringerne sammen – og brugt dem til at genoplive Front Page som et bureau med et anderledes fokus på PR og ledelse. Første kunder er Google og Den Danske Dyrlægeforening.
“Kun en brøkdel af den viden, virksomheder har om deres produkter, er tilgængelig på internettet. Det står i skærende kontrast til, at mellem 20 og 70 procent af forbrugerne søger informationer på internettet, før de tager beslutning om at købe, og det gælder for næsten alle varekategorier”, siger Kirsten Dinesen og fortsætter:
“Kravet om mere og mere information en af de største udfordringer, virksomheder står overfor i dag. De har bogstavelig talt en kapital af viden, som ikke bliver brugt relevant og aktivt til at skabe værdi. “Mange virksomheder overser det lille ord “relevant” når man taler kommunikation og søgemaskiner. Hvis forbrugerne ikke finder relevant information på internettet, svarer det nærmest til, at produktet eller virksomheden ikke findes.
Forkert information er en lige så stor udfordring. Mange virksomheder oplever PR-kriser på internettet på grund af fejl-informationer, som andre skriver, eller fordi de bliver kritiseret. Front Page arbejder med krisestyring og web-PR, ligsom man arbejder med strategi og kampagner”.