Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bureauet har tre stiftere med en fortid i bl.a. Unplugged og Saatchi & Saatchi samt på kundesiden.

WeThink er et nyt bureau, som i dag åbner med adresse i Pilestræde i København. Bureauet er stiftet af tre personer med baggrund både fra kundesiden samt forskellige bureauer – herunder Unplugged, Saatchi & Saatchi og Halbye Kaag JWT.

Overskriften på pressemeddelelsen lyder, at bureauet “vil udfordre begrebet relation”, så på den led må det være et relationsbureau. Dog ikke et klassisk relationsbureau.

”Der findes mange udlægninger af ordet relation i reklamebranchen, men for os er det helt enkelt: Det er ikke produktet, der får kunden til at købe. Det er relationen. Med andre ord, den forkorter afstanden mellem et produkt, et budskab eller en service og forbrugeren. Relationen skaber nærhed og relevans, og det gør kunden lydhør og interesseret” siger administrerende direktør Patrik Thelin, som er en af de tre medstiftere. Hans kompagnoner er kreativ direktør Jan Larsen og direktør Ghita Holst.

Patrik Thelin og Ghita Holst kender bl.a. hinanden fra Unplugged, men de har også begge en fortid på kundesiden. Jan Larsen har bl.a. en fortid hos Saatchi & Saatchi og Halbye Kaag JWT.

De tre har udviklet deres egen model under navnet CIA – context, insight, action. Målsætningen er at gøre det enkelt.

Ghita Holst taler om at lade relationen afgøre valget af platform.

”Vi siger f.eks. ikke sociale media med det samme bare fordi de er oppe i tiden. Vi fokuserer på relevansen før vi vælger platformen. En in-store aktivitet kan vise sig at være langt mere relevant og resultatskabende for kunden end f.eks. en Facebook-site,” siger Ghita Holst.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club