Nyt univers skal bringe TDC i øjenhøjde med danskerne

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Topchefen, Henrik Poulsen varsler i dag en offensiv, der bl.a. indebærer introduktionen af et helt nyt kommunikationsunivers – med ”nøgne” mennesker.

Det stærkt omdiskuterede bureauskifte, hvor Wibroe, Duckert & Partners sagde farvel til Sonofon til fordel for TDC, materialiserer sig nu i et helt nyt univers, der får premiere i dag. Ifølge Bureaubiz’ oplysninger ved 16-tiden.

Universet skal ses i sammenhæng med, at topchefen Henrik Poulsen i dag i Børsen generelt varsler en offensiv, der bl.a. skal gøre TDC til Europas stærkeste målt på kundetilfredshed, indtjening og medarbejderstolthed.

Et eksempel på fokus er, at koncernstrategichef, Eva Berneke, også har fået HR under sig.

Børsen skriver, at TDC har omkring 8 mio. kundeforhold i Danmark og arbejder med en række interne processer for at styrke kundeorienteringen overalt i virksomheden.

“Det handler også om kultur. Jeg er klar over, at vi har arbejdet med kundefokus i mange år, men det skal ikke slå os af banen. Vores opgave er at sikre, at vi omsider får hul igennem på dette område”, siger Henrik Poulsen til avisen.

Planen er blevet præsenteret for medarbejderne her til morgen og samtidig vil et helt nyt kommunikationsunivers få premiere i dag. Det vil ikke være det første arbejde fra Partners’ hånd, men det er først nu, at den mere langsigtede kommunikation introduceres.

Målsætningen er at bringe TDC i øjenhøjde med danskerne. TDC vil ikke fortælle om kampagnen, men Henrik Poulsen siger til Børsen:

“TDC har været danskernes teleselskab gennem mere end 100 år og har været rygraden først i industrialiseringen og senere i digitaliseringen. Nu skal vi rent kommunikativt i øjenhøjde med danskerne. Vi skal ind og tale om, at vi er en del af det danske samfund, en del af den DNA, Danmark hviler på. Det må kunne lykkes os at finde ind til en del af sjælen hos danskerne igen i den måde, vi kommunikerer med dem på. Det har vi øvet os på de seneste mange måneder, og det er der kommet et ret spændende og anderledes kommunikationskoncept ud af”.

Såvidt Bureaubiz erfarer, er den første film 1 minut lang og indeholder et par kendte skuespillere, der optræder i “nøgen-kostumer”.

Herudover har TDC’s hjemmeside også undergået forandringer. De mange farveprikker, der har været drysset ud over siden er nu indskrænket til kun at blive anvendt, hvor de bærer et budskab.