Nytårsgaver til to danske bureauer

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Umwelt har fået en pris for en designkunde, mens Molamil har fået flere priser for deres nye site.

2. januar var en god dag for to danske bureauer.

Den dag udnævnte FWA – Favorite Website Awards – nemlig Umwelts kunde Georg Jensen til Site of the Day, mens Molamil blev udnævnt til Mobile of The Day.

Kampagnen for Georg Jensen bliver fremhævet for, at kampagnefilmen på designikonets site interagerer med brugerne undervejs. Se mere om kampagnen her

Udover Mobile of The Day fik Molamil lige før jul to priser. Det var Awwwards, der lillejuleaften udnævnte Molamils site til Site of The Day og Developer Award.

Konceptet for det nye site forklares af Joakim Norman, der er kreativ direktør hos Molamil:

“Molamil er ikke bare én ting. Vi er mange ting, som ikke kan gengives i ét ord eller billede. Herfra kom idéen om, at objekter fra vores kontor skulle vise, hvem vi er. Vi endte med at tage over 200 billeder af forskellige elementer. Alt fra lakridspiber til floppy disks til wienerbrød.”

Sitet kan ses her