Af Emil Malte Simonsen, emil.s@bureaubiz.dk
Fra venstre: Emil Reinholdt, adm. direktør, Henrik Bondtofte, engagement partner, Jacob Mohr Eldon, head of sales, og Olivia Stokholm, engagement partner.

Det digitale bureau Obsidian Digital har købt det odenseanske SEO-bureau Bondtofte & Co.

Det digitale bureau Obsidian Digital blev stiftet i 2016 og har siden haft vokseværk. I dag beskæftiger bureauet 50 medarbejdere fordelt over afdelinger i København og Aarhus. 

I en pressemeddelelse meddeler Obsidian Digital at bureauet nu også vil være at finde i Odense, da det pr. 1. juli har opkøbt det odenseanske SEO-bureau Bondtofte & Co.

Af pressemeddelelsen fremgår det, at opkøbet sker ud fra en “strategi om at inkludere flere specialiserede bureauer inden for digital marketing i Danmark for på sigt at blive markedsleder.” 

”Opkøbet af Bondtofte & Co er et udtryk for, at vi føler, at tiden er inde til at udvikle Obsidian Digital til en platform, som kan inkludere nye bureauer,” siger administrerende direktør i Obsidian Digital, Emil Ignatzi Reinholdt, i en pressemeddelelse. 

Flere digitale discipliner
Med opkøbet af Bondtofte & Co. ønsker Obsidian Digital at styrke deres SEO-afdeling. Bureauets stifter, Henrik Bondtofte, har 15 års erfaring med SEO og online markedsføring, og bureauet har arbejdet med at lave strategier inden for SEO for brands som Saxo, Skousen, Coop og Kopenhagen Fur. 

De seneste års sammensmeltning af forskellige discipliner inden for digital marketing har betydet, at Henrik Bondtofte kan “se nogle begrænsninger ved udelukkende at beskæftige sig med en enkelt disciplin inden for online markedsføring.”

Derfor havde han allerede gjort sig tanker om at finde sammen med en virksomhed, “der var lige så stærk på betalt annoncering, som vi er på arbejdet med den organiske synlighed. Her så vi ingen andre muligheder i markedet end Obsidian Digital,” siger Henrik Bondtofte i pressemeddelelsen.

”Vi var i forvejen meget bekendte med Obsidian Digital, og har – selv om vi har været konkurrenter – løbende sparret med hinanden om komplekse løsninger for vores kunder. Vi har med andre ord allerede samarbejdet med Obsidian Digital i en årrække, og vi kender deres arbejdsmetoder, ligesom de kender vores,” fortsætter Henrik Bondtofte.

I den nye konstellation bliver Henrik Bondtofte engagement partner i Obsidian Digital og skal bruge sin tid på at sikre de rette SEO-strategier for eksisterende og nye kunder.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club