Nuttede dyr der laver sjove ting virker stadig

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Bøvethed i flok hitter viralt med Harlem Shake, men nuttede dyr er ikke en klassiker for ingenting – og ifølge en ny film fra 3 er det ok at bruge sin net-tid på den slags.

Harlem Shake topper viralt for tiden, hvad enten det er basketball-holdet Miami Heat eller The Simpsons-universet, der giver deres besyv med.

Men kollektiv flippe-ud dans kan være en kort dille – mens sjove dyr tilsyneladende bare aldrig holder helt op med at fascinere. Teleselskabet 3 i Storbritannien formår således at møve sig ind i den virale Harlem Shake-top.

Det sker med en ét minut lang sag om en shetlandspony, der beslutter sig for at moonwalke sig igennem det 25 år gamle Fleetwood Mac-nummer ”Everywhere”.

Fjollet? Helt bestemt, men det er – understreges det i filmen, skabt af Wieden+Kennedy – helt i orden, at du bruger tiden på det. ”Silly stuff”, lyder erkendelsen – med tilføjelsen ”It matters”. Så derfor: Keep on internetting.

Og den på én gang ublu og indsigtfulde tilgang –  vi ved, hvad der virker, og nu ved du, at vi ved det – ser ud til at holde: Godt to mio. YouTube-visninger siden i tordags, og klodens næstmest delte reklame det seneste døgn ifølge Viral Video Chart og Mashable.

Filmen, der giver dig mulighed for at lege videre med de skøre sager på The Pony Mixer, har i øvrigt også formået at give Fleetwood Mac et britisk Top20 hit i denne uge. Det første, gruppen har haft, siden selvsamme “Everywhere” blev udgivet for første gang.