Ogilvy får ny ledelse i Danmark

Peter Engholm
25@mail.dk

Den nuværende danske landechef har fået toppost i New York. Han erstattes af to personer. En intern – og en ekstern der er hentet i People Group.

Jimmy Schougaard siger farvel til to poster for at overtage én – det lyder let, men er det næppe. For titlerne som hhv. landechef for Ogilvy i Danmark og adm. direktør for OgilvyOne bliver pr. 1. september skiftet ud til fordel for en toppost i New York.

”Jeg er blevet bedt om at lede Ogilvys CRM-kompetencer i Nordamerika – med base i New York. Her er ledelsen bygget op på en anden måde, idet CRM er en separat konsulentenhed,” siger Jimmy Schougaard.

Forfremmelsen er ikke kun en personlig cadeau, men også et udtryk for en stærk og iøjnefaldende dansk bureaupræstation.

”Vores tilgang til CRM og dialog har skilt sig ud – mens alle for 4-5 år siden råbte, at nu skulle vi være digitale, så holdt vi fast i den klassiske kerne og blev ikke et digitalbureau, men et digitalt dialogbureau. Samtidig har vi været lønsomme, og også dét er blevet bemærket,” siger Jimmy Schougaard.

Det lidt paradoksale er, at OgilvyOne er blevet et markant digitalbureau, og det er netop medvirkende til, at Jimmy Schougaard hentes til New York og Nordamerika: For at løfte CRM-kompetencerne inden for bureauet.

Herhjemme bliver Jimmy Schougaards to kasketter fordelt på to personer:

”Pia Tandrup bliver ny landechef for Ogilvy. Hun har været i Ogilvy næsten lige så længe som mig og har – som en del af ledelsen – været med til at formulere vores strategi. Desuden er hun adm. direktør for Ogilvy Activation, der er en ualmindelig succesfuld enhed – en satsning, der leverer den største indtægt i gruppen,” siger Jimmy Schougaard.

Til det kan tilføjes, at Ogilvy i Danmark de seneste år har præsteret stærke økonomiske resultater

Til posten som adm. direktør for OgilvyOne har man rekrutteret eksternt. Hos DialoguePeople/NetPeople, hvorfra partner Lise Fink Vadsholt er hentet.

”Ny direktør bliver Lise Fink Vadsholt, der har været den ansvarlige for dialog- og CRM-kompetencerne hos DialoguePeople. Det har været en intens proces, men også enkel – for jeg kan ikke se nogen anden end Lise, der naturligt kan videreføre OgilvyOne. Hendes tankesæt passer perfekt ind her – med sit stærke strategiske fokus og sin dybe forståelse for kundens situation,” siger Jimmy Schougaard.

På samme måde som nordamerikanske chefer i Ogilvy har været involveret i processen med at få Jimmy Schougaard til New York, har europæiske chefer også været på banen for at sikre afløseren til danske OgilvyOne – og de fik hjælp fra højeste sted i netværket:

”Det understreger den store bevågenhed, der er for CRM hos Ogilvy: Jeg har aldrig fået en mail fra Sir Martin Sorrell – det har Lise,” siger Jimmy Schougaard.